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News spaces louloup
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News spaces louloup
hellbrandt grimm a écrit:Miam !!
Avec l'apparition du Frost Canon, c'est Yabon !!
HG
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Et ça vole comment ce truc ? La taille des ailes comparée au fuselage
Je préfère de loin les volants eldar ou EN.
Je préfère de loin les volants eldar ou EN.
Didrik- Niveau 6
- Nombre de messages : 1841
Age : 48
Localisation : Bayeux
Prénom (valide requis) : Didrik
Date d'inscription : 22/09/2008
Re: News spaces louloup
Pour le même usage, le Stormraven est beaucoup plus réussi.
Après, il suffit à GW d'inventer une règle bill et non playtestée pour que le kit se vende...
Après, il suffit à GW d'inventer une règle bill et non playtestée pour que le kit se vende...
Re: News spaces louloup
Et dire que certains joueurs esperaient un kit de creature geante...ils vont dechanter les pauvres.
De toute facon les dark angels sont meilleurs et les space lupins des fourbes...il suffit de voir comment leur primarque a attaque Lion el Johnson avant de se faire etaler
De toute facon les dark angels sont meilleurs et les space lupins des fourbes...il suffit de voir comment leur primarque a attaque Lion el Johnson avant de se faire etaler
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
J'avoue que la faculté de games à décevoir m'épate de plus en plus.
J'ai l'impression qu'il est loin de temps où la sortie de certaines figurines nous faisaient totalement baver et suffisaient à elles seules à donner envie d'acheter une armée et en plus maintenant ca coute une fortune, on a quand même certaines figurines à plus de 100 euros...ca devient dingue.
J'ai l'impression qu'il est loin de temps où la sortie de certaines figurines nous faisaient totalement baver et suffisaient à elles seules à donner envie d'acheter une armée et en plus maintenant ca coute une fortune, on a quand même certaines figurines à plus de 100 euros...ca devient dingue.
Dernière édition par Bushman le Mer 23 Juil - 18:40, édité 1 fois
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Des infos en anglais sur le codex :
Keep in mind: My source only had a few minutes alone with the book, and there is an enormous amount of information in a codex, so they couldn't get everything. If anything more makes it to me, I will edit the OP.
General Information about Codex: Space Wolves
Sagas are out, replaced with Warlord Traits
6 new Space Wolves Tactical Objectives
New Space Wolves Psychic Discipline: Tempestas (Source didn't get any actual rules though)
'Space Wolves Unleashed' Detachment FOC:
Identical to standard FOC, except may take up to 6 HQs
May re-roll Warlord Traits
Each unit joined by an Independent Character rolls a d6, on a 6+ that unit gains Outflank. Troops choices get +2 on this roll.
Great Company Formation:
1 Wolf Lord
1 Wolf Guard Battle Leader
1 unit of Wolf Guard
5 units of Grey Hunters
1 unit of Wolf Scouts
5 units chosen from [Blood Claws, Swiftclaws, or Skyclaws]
2 units of Long Fangs
Grants two special rules, source did not get them
Space Wolves Relics (Source didn't get rules, just name and type of item)
Armor of Russ (Armor)
Bite of Fenris (Bolter with two fire modes)
Black Death (Frost Axe, Rule: Whirldwind of Death)
Helm of Durfast (Wargear)
Fangsword of the Ice Wolf (Frost Sword)
Wulfenstone (Wargear)
Logan Grimnar - Lord of War - Points = Land Raider
Epic new model, comes with a sort of grav-chariot called 'Stormrider' pulled by two enormous Fenrisian wolves, but he can be used without it as well.
Stormrider - Points = Land Speeder + 20
Treated as a vehicle, didn't get AVs, has a 4+ Invulnerable save and cannot suffer Penetrating hits (all Pens are reduced to Glances).
Gives Logan 4 S5 Ap- attacks on a turn when he charges.
Logan loses Deep Strike if he takes Stormrider
Lots of other cool rules, but didn't get those.
Njal Stormcaller
No new model shown in codex
Looked to be mostly the same, no specific information
Ragnar Blackmane
No new model shown in codex
Also looked to be mostly the same, no specific information
Ulrik the Slayer
No new model shown in codex
Also looked to be mostly the same, no specific information
Canis Wolfborn
Again, looked to be mostly the same, no specific information
Harald Deathwolf
The resin Thunderwolf Cavalry character model assigned a name
Didn't get the rules/stats.
Bjorn the Fell-Handed
Epic new plastic model, part of a box that makes a regular SW Venerable Dreadnought, Bjorn, or a new special character Dreadnought named 'Murderfang'.
No longer becomes a VP objective when he dies.
Wolf Lord
Mostly the same, no specific information.
Rune Priest
Mostly the same.
Specifically noted as starting at Mastery Level 2.
No other information.
Wolf Priest
Mostly the same, no specific information
Wolf Guard Battle Leader
Mostly the same, no specific information
Blood Claws Pack
12 points per model
Wolf Guard Leader upgrade available
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
No other information
Lukas the Trickster
No specific information, probably the same.
Grey Hunters Pack
14 points per model with a Bolter and Bolt Pistol
Any model may add a Close Combat Weapon for +2 points
One Special weapon per full five models still, but costs raised to same as C:SMs
Wolf Guard Upgrade available
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
No other information
Dreadnought
Not sure, but might have an option for a Helfrost Cannon
Otherwise similar to old codex, no other information
Murderfang - Points = Vindicator + 20
Crazy-awesome special character Venerable Dreadnought
Wolverine + Dreadnought + Extra Insanity = Murderfang
WS5 BS3 S6 F12 S12 R10 I4 A4 HP3
Wargear:
Searchlight
'Murderclaws' with underslung Storm Bolter and Heavy Flamer
Special Rules:
Furious Charge
It Will Not Die
Rage
Rampage
Murderlust
Options:
May take a Drop Pod
'Murderclaws' - A pair of enormous, even for a Dreadnought, Lightning Claws made of 'alien ice that never melts or loses sharpness'
S7 AP2 - Melee, Master-Crafted, Shred, Specialist Weapon
Venerable Dreadnought
Definitely has an option for a Helfrost Cannon
Can also have an enormous Power Axe and Storm Shield, said to look incredible.
Some special rules, but didn't get them
Iron Priest
No new model shown in codex
Options appeared to be nearly identical to old codex, probably a couple points changes though
Can take a unit of 1-5 Servitors, rules also looked the same as old codex
No other information
Lone Wolf
Rules nearly identical to old codex, didn't get points cost
Owning player no longer gains a VP if they die
No other information
Wolf Guard Pack
This unit is just for Wolf Guard in Power Armor.
Same cost per model as before
Have a similarly wide array of options as in the old codex, couldn't get specifics though
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
Wolf Guard Terminator Pack
What it says on the tin, Wolf Guard in TDA
33 points per model with Storm Bolter and Power Weapon base
Options (any model in the unit can take these, this isn't all of the options though):
Thunder Hammer & Storm Shield - 15 points
Pair of Wolf Claws - 15 points
Power Fist - 10 points
Frost Axe - 5 points
Frost Sword - 5 points
Combi-weapon - 5 points
Heavy Flamer - 10 points
Assault Cannon - 20 points
Cyclone Missile Launcher - 25 points
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
Arjac Rockfist
Mostly the same, no specific information
Wolf Scouts
Source totally forgot to look at them. Sorry guys.
Swiftclaw Pack
-5 points per model from old codex
Otherwise similar to old codex, no other information
Skyclaw Assault Pack
-3 points per model from old codex
Otherwise similar to old codex, no other information
Thunderwolf Cavalry
-10 points per model from old codex
Otherwise similar to old codex, no other information
As noted previously:
Stormwolf - Fast Attack - Points = Land Raider minus 35
BS4 - F12 S12 R12 HP3 - Vehicle (Flyer, Hover, Transport)
Wargear:
Twin-linked helfrost cannon
Twin-linked lascannon
Two twin-linked heavy bolters - May be replaced with a Skyhammer launcher for free, or two twin-linked multi-meltas for 20pts
Ceramite Plating
Special Rules:
Assault Vehicle
Power of the Machine Spirit
Transport:
Transport Capacity - sixteen models
Fire Points - none
Access Points - One ramp at the front of the hull
Stormfang Gunship - Heavy Support - Points = Land Raider minus 30
BS4 - F12 S12 R12 HP3 - Vehicle (Flyer, Hover Transport)
Wargear:
Helfrost destructor
Two twin-linked heavy bolters - May be replaced with a Skyhammer launcher for free, or two twin-linked multi-meltas for 20 pts
Two Stormstrike missiles - May be replaced with a twin-linked lascannon for 15 pts
Ceramite Plating
Special Rules:
Power of the Machine Spirit
Transport:
Transport Capacity - six models
Fire Points - none
Access Points - One at rear of the hull
Helfrost cannon
dispersed - R24" S6 AP3 Heavy 1, Helfrost, Blast
focussed - R24" S8 AP1 Heavy 1, Helfrost
Helfrost destructor
dispersed - R24" S6 AP3 Heavy 1, Helfrost, Large Blast
focussed - R24" S8 AP1 Heavy 1, Helfrost, Lance
Helfrost - If a model suffers one or more unsaved wounds from this weapon, it must pass a separate Strength test for each wound suffered or be removed from play
Land Speeder Squadron
Same as Codex: Space Marines
Fenrisian Wolf Pack
Nearly identical to old codex, no specific information
Long Fangs Pack
Couple of new options for squad leader, who is now called a 'Long Fang Ancient'
Source did not get if they had an option for Flakk Missiles
Might be able to take a Stormwolf/Stormfang as a Dedicated Transport, not sure about this though
Otherwise nearly identical to old codex, no other information
Predator
Same as Codex: Space Marines
Whirlwind
Same as Codex: Space Marines
Vindicator
Same as Codex: Space Marines
Land Raider and variants
Same as Codex: Space Marines
Rhino and Razorback
No Helfrost Cannon option for the Razorback, same as Codex: Space Marines
Drop Pod
Same as Codex: Space Marines
Notable Exclusions from Codex: Space Marines
No Stormtalon
No Storm Raven
No Hunter or Stalker
Space Wolves AA options: Stormwolf, Stormfang, ADL gun emplacement, and Allies
Keep in mind: My source only had a few minutes alone with the book, and there is an enormous amount of information in a codex, so they couldn't get everything. If anything more makes it to me, I will edit the OP.
General Information about Codex: Space Wolves
Sagas are out, replaced with Warlord Traits
6 new Space Wolves Tactical Objectives
New Space Wolves Psychic Discipline: Tempestas (Source didn't get any actual rules though)
'Space Wolves Unleashed' Detachment FOC:
Identical to standard FOC, except may take up to 6 HQs
May re-roll Warlord Traits
Each unit joined by an Independent Character rolls a d6, on a 6+ that unit gains Outflank. Troops choices get +2 on this roll.
Great Company Formation:
1 Wolf Lord
1 Wolf Guard Battle Leader
1 unit of Wolf Guard
5 units of Grey Hunters
1 unit of Wolf Scouts
5 units chosen from [Blood Claws, Swiftclaws, or Skyclaws]
2 units of Long Fangs
Grants two special rules, source did not get them
Space Wolves Relics (Source didn't get rules, just name and type of item)
Armor of Russ (Armor)
Bite of Fenris (Bolter with two fire modes)
Black Death (Frost Axe, Rule: Whirldwind of Death)
Helm of Durfast (Wargear)
Fangsword of the Ice Wolf (Frost Sword)
Wulfenstone (Wargear)
Logan Grimnar - Lord of War - Points = Land Raider
Epic new model, comes with a sort of grav-chariot called 'Stormrider' pulled by two enormous Fenrisian wolves, but he can be used without it as well.
Stormrider - Points = Land Speeder + 20
Treated as a vehicle, didn't get AVs, has a 4+ Invulnerable save and cannot suffer Penetrating hits (all Pens are reduced to Glances).
Gives Logan 4 S5 Ap- attacks on a turn when he charges.
Logan loses Deep Strike if he takes Stormrider
Lots of other cool rules, but didn't get those.
Njal Stormcaller
No new model shown in codex
Looked to be mostly the same, no specific information
Ragnar Blackmane
No new model shown in codex
Also looked to be mostly the same, no specific information
Ulrik the Slayer
No new model shown in codex
Also looked to be mostly the same, no specific information
Canis Wolfborn
Again, looked to be mostly the same, no specific information
Harald Deathwolf
The resin Thunderwolf Cavalry character model assigned a name
Didn't get the rules/stats.
Bjorn the Fell-Handed
Epic new plastic model, part of a box that makes a regular SW Venerable Dreadnought, Bjorn, or a new special character Dreadnought named 'Murderfang'.
No longer becomes a VP objective when he dies.
Wolf Lord
Mostly the same, no specific information.
Rune Priest
Mostly the same.
Specifically noted as starting at Mastery Level 2.
No other information.
Wolf Priest
Mostly the same, no specific information
Wolf Guard Battle Leader
Mostly the same, no specific information
Blood Claws Pack
12 points per model
Wolf Guard Leader upgrade available
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
No other information
Lukas the Trickster
No specific information, probably the same.
Grey Hunters Pack
14 points per model with a Bolter and Bolt Pistol
Any model may add a Close Combat Weapon for +2 points
One Special weapon per full five models still, but costs raised to same as C:SMs
Wolf Guard Upgrade available
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
No other information
Dreadnought
Not sure, but might have an option for a Helfrost Cannon
Otherwise similar to old codex, no other information
Murderfang - Points = Vindicator + 20
Crazy-awesome special character Venerable Dreadnought
Wolverine + Dreadnought + Extra Insanity = Murderfang
WS5 BS3 S6 F12 S12 R10 I4 A4 HP3
Wargear:
Searchlight
'Murderclaws' with underslung Storm Bolter and Heavy Flamer
Special Rules:
Furious Charge
It Will Not Die
Rage
Rampage
Murderlust
Options:
May take a Drop Pod
'Murderclaws' - A pair of enormous, even for a Dreadnought, Lightning Claws made of 'alien ice that never melts or loses sharpness'
S7 AP2 - Melee, Master-Crafted, Shred, Specialist Weapon
Venerable Dreadnought
Definitely has an option for a Helfrost Cannon
Can also have an enormous Power Axe and Storm Shield, said to look incredible.
Some special rules, but didn't get them
Iron Priest
No new model shown in codex
Options appeared to be nearly identical to old codex, probably a couple points changes though
Can take a unit of 1-5 Servitors, rules also looked the same as old codex
No other information
Lone Wolf
Rules nearly identical to old codex, didn't get points cost
Owning player no longer gains a VP if they die
No other information
Wolf Guard Pack
This unit is just for Wolf Guard in Power Armor.
Same cost per model as before
Have a similarly wide array of options as in the old codex, couldn't get specifics though
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
Wolf Guard Terminator Pack
What it says on the tin, Wolf Guard in TDA
33 points per model with Storm Bolter and Power Weapon base
Options (any model in the unit can take these, this isn't all of the options though):
Thunder Hammer & Storm Shield - 15 points
Pair of Wolf Claws - 15 points
Power Fist - 10 points
Frost Axe - 5 points
Frost Sword - 5 points
Combi-weapon - 5 points
Heavy Flamer - 10 points
Assault Cannon - 20 points
Cyclone Missile Launcher - 25 points
May take a Stormwolf as a Dedicated Transport
Arjac Rockfist
Mostly the same, no specific information
Wolf Scouts
Source totally forgot to look at them. Sorry guys.
Swiftclaw Pack
-5 points per model from old codex
Otherwise similar to old codex, no other information
Skyclaw Assault Pack
-3 points per model from old codex
Otherwise similar to old codex, no other information
Thunderwolf Cavalry
-10 points per model from old codex
Otherwise similar to old codex, no other information
As noted previously:
Stormwolf - Fast Attack - Points = Land Raider minus 35
BS4 - F12 S12 R12 HP3 - Vehicle (Flyer, Hover, Transport)
Wargear:
Twin-linked helfrost cannon
Twin-linked lascannon
Two twin-linked heavy bolters - May be replaced with a Skyhammer launcher for free, or two twin-linked multi-meltas for 20pts
Ceramite Plating
Special Rules:
Assault Vehicle
Power of the Machine Spirit
Transport:
Transport Capacity - sixteen models
Fire Points - none
Access Points - One ramp at the front of the hull
Stormfang Gunship - Heavy Support - Points = Land Raider minus 30
BS4 - F12 S12 R12 HP3 - Vehicle (Flyer, Hover Transport)
Wargear:
Helfrost destructor
Two twin-linked heavy bolters - May be replaced with a Skyhammer launcher for free, or two twin-linked multi-meltas for 20 pts
Two Stormstrike missiles - May be replaced with a twin-linked lascannon for 15 pts
Ceramite Plating
Special Rules:
Power of the Machine Spirit
Transport:
Transport Capacity - six models
Fire Points - none
Access Points - One at rear of the hull
Helfrost cannon
dispersed - R24" S6 AP3 Heavy 1, Helfrost, Blast
focussed - R24" S8 AP1 Heavy 1, Helfrost
Helfrost destructor
dispersed - R24" S6 AP3 Heavy 1, Helfrost, Large Blast
focussed - R24" S8 AP1 Heavy 1, Helfrost, Lance
Helfrost - If a model suffers one or more unsaved wounds from this weapon, it must pass a separate Strength test for each wound suffered or be removed from play
Land Speeder Squadron
Same as Codex: Space Marines
Fenrisian Wolf Pack
Nearly identical to old codex, no specific information
Long Fangs Pack
Couple of new options for squad leader, who is now called a 'Long Fang Ancient'
Source did not get if they had an option for Flakk Missiles
Might be able to take a Stormwolf/Stormfang as a Dedicated Transport, not sure about this though
Otherwise nearly identical to old codex, no other information
Predator
Same as Codex: Space Marines
Whirlwind
Same as Codex: Space Marines
Vindicator
Same as Codex: Space Marines
Land Raider and variants
Same as Codex: Space Marines
Rhino and Razorback
No Helfrost Cannon option for the Razorback, same as Codex: Space Marines
Drop Pod
Same as Codex: Space Marines
Notable Exclusions from Codex: Space Marines
No Stormtalon
No Storm Raven
No Hunter or Stalker
Space Wolves AA options: Stormwolf, Stormfang, ADL gun emplacement, and Allies
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Mat toi qui aimes bien ce nouveau vaisseau, gw a pensé à toi en faisant un petit pack sympa si tu veux
http://www.games-workshop.com/fr-FR/Assaut-Blindé-des-Space-Wolves
http://www.games-workshop.com/fr-FR/Assaut-Blindé-des-Space-Wolves
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Oui mais sans volant tu ne peux plus tourner
La mode est au volant pourtant à ce que je peux lire en ce moment, genre une liste de base tyty en ce moment c'est 2 princes volants + 3 virago, ils appelent ca le flying circus, sans doute un hommage à un autre Fred celebre, Mannfred von Richthoffen.
La mode est au volant pourtant à ce que je peux lire en ce moment, genre une liste de base tyty en ce moment c'est 2 princes volants + 3 virago, ils appelent ca le flying circus, sans doute un hommage à un autre Fred celebre, Mannfred von Richthoffen.
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Enfin bon je parle tyty parce que c'est une de mes armées mais grosso modo c'est ca dans toutes les armées en ce moment dès qu'on joue en tournoi mais pas que d'ailleurs. Donc le pire c'est que si gw fait des boites comme ca, ben c'est parce qu'il y a de la demande mais bon quand on voit le prix...
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
J'ai trouvé encore pire que le flying circus, les listes démons masse invocation. Je vous passe les détails mais en gros 24 points de charge warp sur une liste d'armée à 1850 pts avec 400 pts de troupes invoqués à chaque tour...vive le fun
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Le "Flying Circus".
Déjà que je trouvais que l'avant-dernier codex SM du Chaos avait tué les légions en incitant à faire des armées Barnum (avec des troupes, des démons et des marques de toutes les divinités).
Maintenant, on est vraiment au cirque.
Déjà que je trouvais que l'avant-dernier codex SM du Chaos avait tué les légions en incitant à faire des armées Barnum (avec des troupes, des démons et des marques de toutes les divinités).
Maintenant, on est vraiment au cirque.
Re: News spaces louloup
Il y a un bout de temps qu'on est censés voir sortir des codex du chaos dédiés à chaque divinités mais à l'instar de Rodrigue on ne voit pas venir grand chose. Le souci ceci dit c'est que ca obligerait à sortir de nouvelles figs pour varier un peu ou à autoriser à nouveau le mix marines - démons qui était génial à battle également d'ailleurs.
J'avais complètement craqué pour l'armée Slaanesh de Philippe de Abreu pour ceux qui connaissent avec des figs à tomber.
Le principe des listes d'armée dont je parle en fait c'est d'optimiser l'utilisatoin de ce qui fait mal, c'est comme ca qu'on se retrouve avec des armées full volants ou full invocation mais ca a toujours existé parce que les joueurs ont le don d'exploiter le système dans ce sens. Si ca les amuse après tout...c'est pas mon truc.
J'avais complètement craqué pour l'armée Slaanesh de Philippe de Abreu pour ceux qui connaissent avec des figs à tomber.
Le principe des listes d'armée dont je parle en fait c'est d'optimiser l'utilisatoin de ce qui fait mal, c'est comme ca qu'on se retrouve avec des armées full volants ou full invocation mais ca a toujours existé parce que les joueurs ont le don d'exploiter le système dans ce sens. Si ca les amuse après tout...c'est pas mon truc.
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
[Mode "c'était mieux avant" on]
Je suis très nostalgique du codex SM V4 qui permettait des alliances entre SM et démons du même dieu. Ma bande de berserks + sanguinaires + chiens de Khorne + buveur de sang + terminagreus envoyaient pas mal de dés.
Je suis très nostalgique du codex SM V4 qui permettait des alliances entre SM et démons du même dieu. Ma bande de berserks + sanguinaires + chiens de Khorne + buveur de sang + terminagreus envoyaient pas mal de dés.
Re: News spaces louloup
C'est tout à fait faisable avec les nouvelles règles tu sais si tu veux tester.
Tu auras juste 2 restrictions :
1- Ne pas pouvoir relancer ton trait de seigneur de guerre
2- En cas de contestation d'un objectif, les troupes des listes d'armées "classiques" ont l'avantage
Moi c'est ma liste chaos battle Tzeentch avec hurleurs et démonettes que j'adorais
Tu auras juste 2 restrictions :
1- Ne pas pouvoir relancer ton trait de seigneur de guerre
2- En cas de contestation d'un objectif, les troupes des listes d'armées "classiques" ont l'avantage
Moi c'est ma liste chaos battle Tzeentch avec hurleurs et démonettes que j'adorais
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
La pour le coup je pense pas que sous prétexte de s'opposer a G,W il faille prendre le modèle tournois pour exemple. Nos parties ne sont en aucun cas faites pour dégoûter l'adversaire en jouant full optimisation avec des listes tellement crades.
Et oui Bushman à raison avec les nouvelles règles tu peux faire une armée Unbound c'est à dire sans schéma fixe en prenant ce qui te plait. À moi ça me permet de faire mon armée à thème nurgle avec du démon et du chaos. Et pire je respecte le schéma noyau principal et détachement allié qui ne me prive pas des restrictions ( qui sont au passage complètement anecdotiques)
Pour le coup c'est re mieux qu'avant avec en plus des senario avec des objectifs secondaires à chaque tour... Fini la grosse meule bête et méchante
Et oui Bushman à raison avec les nouvelles règles tu peux faire une armée Unbound c'est à dire sans schéma fixe en prenant ce qui te plait. À moi ça me permet de faire mon armée à thème nurgle avec du démon et du chaos. Et pire je respecte le schéma noyau principal et détachement allié qui ne me prive pas des restrictions ( qui sont au passage complètement anecdotiques)
Pour le coup c'est re mieux qu'avant avec en plus des senario avec des objectifs secondaires à chaque tour... Fini la grosse meule bête et méchante
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Ben Mat je dirais qu'il y a entente entre les optimisateurs joueurs et Gw justement dans le sens où le second fournit aux premiers les boites permettant de parvenir à leurs fins.
Sinon oui c'est ce que je voulais dire, on peut tout mélanger dans les armées donc faire n'importe quoi mais ca permet aussi des choses qui ne me heurtent pas comme justement mélanger du démon et des marines du chaos. Ce n'est que justice entre guillemets dans le sens où toutes les armées de l'imperium sont considérées alliées ce qui leur donne quand même un avantage puisque ca fait des listes avec tous les bonus genre 1 armée dark angels, avec un détachement allié garde impériale et un autre space wolfes c'est dans les clous...
Après si on fait ca dans un bon esprit sans chercher de combos de la mort qui tue ca peut être sympa. D'ailleurs quand on lit certains récits, il est fréquent qu'on voie au moins 2 factions s'allier lors de certains combats alors pourquoi ne pas le faire dans le jeu après tout. C'est aussi ca l'esprit V7 je pense, en tout cas c'est comme ca que j'ai envie de le voir.
Sinon oui c'est ce que je voulais dire, on peut tout mélanger dans les armées donc faire n'importe quoi mais ca permet aussi des choses qui ne me heurtent pas comme justement mélanger du démon et des marines du chaos. Ce n'est que justice entre guillemets dans le sens où toutes les armées de l'imperium sont considérées alliées ce qui leur donne quand même un avantage puisque ca fait des listes avec tous les bonus genre 1 armée dark angels, avec un détachement allié garde impériale et un autre space wolfes c'est dans les clous...
Après si on fait ca dans un bon esprit sans chercher de combos de la mort qui tue ca peut être sympa. D'ailleurs quand on lit certains récits, il est fréquent qu'on voie au moins 2 factions s'allier lors de certains combats alors pourquoi ne pas le faire dans le jeu après tout. C'est aussi ca l'esprit V7 je pense, en tout cas c'est comme ca que j'ai envie de le voir.
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Mouais, un flying circus c'est fort parce que personne ne joue Maelstrom... Ou full blindé full 13+ de blindage.
C'est ce qui saoule à 40k, peu d'unité qui font tout le boulot
C'est ce qui saoule à 40k, peu d'unité qui font tout le boulot
Invité- Invité
Re: News spaces louloup
Encore une fois c'était un exemple, j'aurais pu tout aussi bien dire tau full crisis, garde impériale full tank avec des hydres par exemple, Eldar full serpent, démon full invocation...l'idée étant pour ces joueurs d'abuser de ce qui est bon au maximum alors que certains codex n'ont vraiment pas besoin de ca.
Heureusement on ne joue pas comme ca au club.
Heureusement on ne joue pas comme ca au club.
Invité- Invité
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